środa, 9 marca 2022

Kościół w Okuninie.

 W związku z tym, że mój blog ma w nazwie Smolno Wielkie i okolice, to dzisiaj coś o pobliskim Okuninie.

Okunin znany przed wojną jako Langmeil, miał także kościół, o czym pewnie mało kto wiedział. Ja akurat wiedziałem o tym, ale nigdy nie miałem okazji aby zobaczyć jego wizerunek. Jednak dzięki materiałom z Deutsche Digitale Bibliothek, mam okazję pokazać Wam zdjęcia tego kościoła.




Mam też unikalną fotografię wnętrza kościoła w Okuninie. Sam kościół był urządzony dosyć skromnie, trzeba to przyznać.


Oprócz samego kościoła chciałbym przedstawić Wam jeszcze fotografię dawnego pałacu. Kiedy został zniszczony? Zapewne podczas wyzwalania tych ziem. Być może spotkał go ten sam los co pałac w Smolnie Wielkim.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz