wtorek, 25 czerwca 2019

Kronika miasta Sulechowa.

W kronice Sulechowa z roku 1753 znalazłem kilka zapisów dotyczących Smolna. Najpierw jednak okładka tego dzieła.























W kronice tej znalazłem np. informację o pastorach w smoleńskiej parafii.























Pastorami byli tu od 1558 roku:
- Johann Romcke
- Valentinus Reander
-Zacharias Jagodius
- Georg Mylius
- Andreas Forchelius
- Jacobus Rudinger
- Ferdinand Albrecht
- Johann  Martini do 1736 roku.

Kolejna ciekawostka to kronikarskie informacje o właścicielach Smolna, czyli rodzinie von Schenckendorff.





















2 komentarze:

  1. Dzień dobry Panu. Nazywam Elżbieta Walczak. Jestem wnuczką Lidii i Eugeniusza Kozak ze Smolna Wielkiego. Moja mama Izabela Krywienko z domu Kozak zmarła kilka miesięcy temu. Jetem osoba, która pisze powieści. W tej chwili piszę książkę o mamie, wplatając w to wątki z jej młodości i dzieciństwa. Skontaktowałam się z Panem, bo chciałabym zapytać, czy nie zechciałby mi Pan napisać czegoś o tej rodzinie. Cokolwiek, to, co Pan wie. Będę wdzięczna za kontakt elzbietawalczak@wp.pl Serdecznie pozdrawiam, Elżbieta Walczak


    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Elżbieto, wysłałem Pani maila na wp.pl Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń